( ggallo | 2023. 03. 27., h – 12:28 )

Hát, a megvalósítás engem is kifejezetten érdekel - műszaki téren. Ugyanis a Pilos 1 liter 1.5% UHT tejnél a Lidl lesz a legolcsóbb (csak náluk van), a Tesco 1 liter 1.5% UHT tejnél meg a Tesco győz (csak náluk van). Ezek azonos termékek logikailag, de már vonalkód szerint is különböznek, ami kézenfekvő megfeleltetés lenne műszaki szempontból. A Samsung TV-re működne ez, de a napi fogyasztási cikkekre nem igazán, ahol mindenkinek van saját márkás (nem véletlenül csomagoltatják ugyan azt más feliratú dobozba). Arról nem is beszélve, hogy pl. paprika - ez innen, van, az bio, az vegán amaz meg hazai, pedig mindegyik pont ugyan olyan kinézetű-ízű-stb, mégsem lehet összehasonlítani majd...

Az meg magánemberként, hogy ezt ki fogja fizetni. Mert ha opcionális a részvétel, akkor nem feltétlen létnek be a boltok, ha meg kötelező, akkor azt valakinek fizetni kell, mert ezzel bazi sok meló lesz (legalább addig, amíg az automatizált frissítést kialakítják).

Az meg már csak magyarisztáni lakosként merül fel bennem, hogy erre milyen egyjelentkezős tender lesz kiírva, és mennyibe kerül majd a közösből a megvalósítása, üzemeltetése... Gondolom senki sem feltételezi, hogy majd a minisztérium meg a GVH informatikusai összedobják az API-t meg a szerver oldalt a fizetésük/munkakörük keretében, és szívesen várják a csatlakozásokat.

Mondjuk annak jobban örültem volna, ha azt jelenti be a GVH, hogy vizsgálatot indít, hogy pl. a dobozos, literes UHT tejben miért csak 9 deciliter van folyamatosan, ami egészen biztosan kilóg az elfogadott mérési pontatlanságból...