( djpety | 2023. 03. 26., v – 13:42 )

Szerintem nagy félreértés van itt az "AI" tekintetében. Ez még mindig csak egy marketing jelző. Nincs valódi mesterséges intelligencia még. Ezen a mainstream média sem segít, mert úgy adják el, mintha a világmegváltás megtörtént volna.

Viszont azt nem szabad szem elől téveszteni, hogy a hozzáértő kezekben, az olyan feladatoknál ahol tudod, hogy milyen elvárt eredményt kéne látni, de ahhoz órákat-napokat-heteket dolgoznál, mire elérsz oda, és utána azt mondod, hogy ez jó, addig ebben például egy nyelvi modell, mint a GPT egy csomó variációt eléd tud tárni, iterációkon keresztül javítva.

Tehát kiemelve annak fontosságát, hogy érteni kell hozzá, amire használni akarod, egy hasznos eszközként képes ötleteket, megoldás részleteket adni a kezedbe, amiket újra visszatöltve neki tovább is lehet fejleszteni iterálva.

 

Ha az önálló szintet szeretnéd elérni, akkor azt a jelenlegi eszközök köré épített saját megoldásoddal már el lehet érni bizonyos szintig, ismerve a use case-ket, ismerve a kimeneteket. Eltekintve természetesen a fizikai jelenléttől. De ha a saját helyzetedben vizsgálod, amit ma scriptekkel, automatizálási eszközökkel, tervezésekkel, majd fizikai megjelenéssel oldottál meg, azt már lehetőséged van bizonyos szinten delegálni egy nyelvi modellre, jól megfogalmazott promptokkal, iterálásokkal (és ezt is nyilván tanulni kell, tehát van bekerülési költsége).

 

Mivel a kulcsszó itt a delegálás lehetősége, amivel időt nyersz, akkor viszont igenis elveheti bizonyos emberek munkáját - nem a tiédet, hanem azokét, akikkel együttműködtél kisebb feladatokon, de most már hatékonyabban is meg lehet oldani - Ez viszont csak döntés kérdése, de ha a profit cél ezt kívánja, akkor a cégek ebbe az irányba fognak optimalizálni.