( Hiena | 2023. 03. 22., sze – 20:10 )

Benzin, dízel, LPG, elektromos. Kicsi, nagy közepes, kisteher. Új, öreg, Olcsó, drága. És egytől-egyig a tiéd lehet.Van választási lehetőséged, megveszed, birtoklod, a tied, amíg töltesz bele hajtóerőt, mész. Azt és úgy teszel bele, ahogy akarsz. Minimális a megkötés a mobilizációdra.
Ezzel szemben egy szolgáltatásnál mindig ott vannak az apróbetüs részek. A jármű nem a tied, nincs 0-24 órás rendelkezésre állás. Pl: egy autómegosztó kocsijába hol pakolhatnék 600 kiló tüzifát? Ha a házam előtt akarom parkoltatni vagy beállni a garázsba azt csak felár ellenében tehetem meg.

Azt nem értik az emberek, hogy finoman és diszkréten arra terelik őket, hogy ne legyen tulajdonuk, ne birtokoljanak eszközöket.
Az autógyártóknál egyes funkciók új autóknál előfizetési rendszerűek lettek. A műszergyártóknál egyes szoftveres opciókért éves liszenszt kell fizetni. Van olyan 10 éves oszcilloszkóp, ahol egyszer kifizetted a 1400 dolláros Flexray liszenszt és a tied volt, és ugyanannak a gyártónak van olyan új szkópja, aminek ugyanennyi, ugyanez az opció éves(!) díja.
De ott vannak a dobozos szoftverek is. Gyakorlatilag majd az összes tervező szoftver előfizetéses, cloud-os liszenszelésű.
John Deeree 500 000 dolláros traktorja csak akkor önvezető, ha évente perkál a gazda.
Itt magyarországon is működik olyan agrometeorológiai cég, akitől megveheted a meteorológiai állomást, de csak az aktuális értékeket nétzheted meg. A loggolás már előfizetős.