( Raynes | 2023. 02. 08., sze – 12:03 )

Ezt írom mindig én is. Az ilyet be kell szívni, hogy tanuljanak belőle, de az csak saját káron szokott menni. Nem kárörvendésből, de ahhoz egyszer kell tapasztalat, hogy a tanulságokat le tudják vonni. Addig sose fogják komolyan venni, mert csak elméleti fenyegetés, á, őket úgyse fogja érinteni, nekik minősítéseik vannak, stb.. Ahogy megvan a baj, onnantól van az, hogy a későbbiekben ténylegesen is tesznek ellene valamit, hogy ne ismétlődjön meg.

Ez home usereknél is így szokott lenni, nem csak cégeknél, és nem csak malware, ransomware esetében, hanem pl. adathordozó kimúlása esetén adatvesztés, vagy pl. user errorból történő adatvesztés (véletlen felülírás, formázás, adatkorrupció), rendszer véletlen összegányolása esetére is, hogy valaminek történnie kell ahhoz, hogy a gyakorlatban is komolyabban vegye a dolgokat a kedves felhasználó.