( n.balazs | 2023. 02. 04., szo – 11:44 )

Ha nem voltam készenlétben / ügyeletben:
- Alkalmazottként ilyenkor felmutatom az írásos bizonyítékokat. Zargassanak mást.
- Vállalkozóként meg olyan óradíjat adtam meg, hogy még a kedvük is elment tőle, hogy egyáltalán felébresszenek. :)

Minden csak addig fontos az ügyfélnek, amíg nem kerül pénzbe, nem kell rá költeni. Csak amikor például 1 darab levelezőszerver hardverére sokallják az 1-2 mFt-t úgy, hogy a teljes cég üzleti folyamata azon alapul... Aztán ha "ég a ház", akkor a hajnali 2 ráér reggel 8-9-ig is, amikor a cégvezetéssel ordítozások, asztalcsapkodások, eszmecserék, feljegyzések, eltérés jelentések, risk letter-k (cégkultúrától függően persze) közepette átbeszélhetjük a témát.

Egyébként meg ITIL és change rollback plan, DRP, BCP. Mert megfigyeléseim alapján a legnagyobb gubancok szinte mindig change hatására keletkeznek (90%).