( Adamyno | 2023. 01. 31., k – 09:33 )

Lehetne ezen változtatni? Lehetne. Akarunk rajt változtatni? Nem. Miért nem? Mert a profit rövid távon csökkenne és az nem jó. De hogy a kínaiak is egyre drágábban dolgoznak és ott is szigorodnak a környezet- és munkavédelmi előírások, az is egyértelműe látszik. + a Covid, a szállítási láncok, a konténerhiány, a csiphiány és a kecske... ez már nem az a kínai klónhadsereg mint ami régen volt. Hozták a szintet tudásban is. Akinek ez nem tűnik fe, az húzza ki a fejét a homokból. Itt már nem lehet karban tett kézzel ülni. A következő célpiacuk az elektromos járművek. Most kezdik az olcsó akkukat és olcsó járműveket önteni a drága nyugati piacra. Nagyjából ez a kezdet a nyugati autógyárak végének kezdete. Ha mellétesszük a VolksWagen ID.3 bohóckodását, hogy még mindig nem sikerült végleges szoftvert kiadni, hogy hónapokig, több mint egy évig álltak a legyártott autók mert nem volt használható szoftverük. A BMW sem kapkodja magát, az 50 milliós luxus merciben olyan alap dolgok hiányoznak, mint a dönthető ülés.. és mindezek tetejébe még jól tökörúgtuk magunkat, megy az olcsó orosz gáz a kínai gyárakba, az európaiak meg emelik az árakat mert az akadozó alkatrészellátás tetejébe még az energia is: vagy nincs vagy nagyon drága. Szóval ebből itt nem mostanában lesz olcsó, megfizethető, modern kész termék. Az usa még megtehetné, de ők azt is megtehetik. EU-nak nincs mire várni. Ha megépülnek a közvetlen vasúti összeköttetések is, azok sokat gyorsítanak a tengeri szállításhoz képest és sokkal olcsóbb lesz a légihez képest. Nagyon nagy hátrányban vagyunk és ennek nem Kínában kell az okait keresni. Nyilván ez nem neked szól személyesen, de sokan még mindig mutogatnak. Nem mutogatni kell már, hanem lépni.