( persicsb | 2023. 01. 29., v – 17:26 )

A BMW gyár esetében 12.3 millió forint munkahelyenként: https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/megvan-mennyibe-kerul-a-bmw-gyar-az-o…
De a cikkben látható, hogy 7-16 millió forint ez munkahelyenként. 
Viszont magára a gazdasági övezetre kb. 120 milliárdot költünk állami forrásból (útépítés, ipari park építése). Azaz a gyárnak kb. 130 milliárd forintot kell visszafizetnie a magyar költségvetésbe, hogy 0-n legyen.
Természetesen az infrastruktúrát is NER-cégek építik, rekordáron. Mészáros Lőrinc vasutas cégei pedig 55 milliárdos megbízázst kaptak a területhez vezető vasútvonal felújítására és kiépítésére. A V-híd és az R-Kord ezzel a megrendeléssel új magyar rekord született az építési költség kategóriában. Magyarországon addig soha nem épült olyan drágán vasút, mint a debreceni szakaszon, amelynek 3,6 milliárd forintra jött ki egy kilométere.

Úgy szép ez még, hogy a kivitelezést külföldiek végzik, még az a pénz is kimegy az országból: https://24.hu/fn/gazdasag/2022/10/19/bmw-gyar-debrecen-torok-yapi-merke…