( neutrino | 2023. 01. 26., cs – 12:00 )

Magasabbra nem szoktam jutni, mert általában az első pár elbaszott óra után inkább megpatkolom valami workarounddal. Semmirekellő bagázs, többször előfordult, hogy én supportolom a Service Desket, mert inkompetens balfasz 90%-a az agenteknek.

 

Adott egy Azure AD-s környezet a cégnél. Van egy rakás nyomtató amit a központ felügyel, a userek elvileg tudnak nyomtatni az összes irodában (ha külföldön vannak), mert felhős az egész. Namármost, mivel mi jó magyarok vagyunk, nekünk nem felel meg a központi szolgáltatás, ezért helyben kibumliztak egy standalone nyomtatót, ami nincs benne semmi központi rendszerben.

User feladja a jegyet, amiben le van írva a nyomtató IP címe, típusa és a szükséges driver linkje a gyártó weboldaláról. Azt gondolnád, hogy ez alapján egy nullkilométeres SD agent meg tudja oldani a problémát és fel tud telepíteni egy nyomtató drivert, aminek nincs interaktív exe-s telepítője. Hát nem. Embereink (több agentnél is sikerült megfigyelni a folyamatot a remote session alatt) bőszen nyomkodják a oem.inf-et és csodálkoznak, hogy nem települ.

A megoldás az lett, hogy írtam egy step-by-step guideot, hogy hogyan is kell nyomtatót telepíteni. Ezt azóta minden ticketbe beleíratom a userekkel és van rá kb 60% esély, hogy meg tudják csinálni. Általában hagyon őket 20 percet szenvedni, amikor a userek feje kezd lilulni, akkor odalépek és "kitépem az agent kezéből az egeret" és 2 perc alatt megvagyunk. Az agentre az admin jelszava miatt van szükség csak.