( gee | 2023. 01. 26., cs – 11:34 )

Valami oka csak van, hogy ha akkor nem is, de most van increased regen.

A fenti video elején is amikor track módot kapcsol, be van kapcsolva a regen, és kézzel veszi le utána 0-ra. Azt nem tudom, hogy increased-e vagy csak normál.

akar szukseges rossz is lehet vagy lehetett, ha nincs normalis fek az auton.

Arra tippelek, hogy ez lehet mögötte. Gyári állapotban jól gyorsul az autó, de a fékei nem elég jók a pályás használatra. Erős regenerációs fékezéssel + a gyári fékekkel elképzelhető, hogy jó (elfogadható) a fékezés, a fékek nem melegszenek túl. Cserébe előbb-utóbb az akku túlmelegszik és a teljesítmény egy része elvész. Gondolom ezt találták a legjobb kompromisszumnak. Mondjuk 5 perc versenyzés helyett 10 percet bír így.*

A videóban szereplő autóban a fékeket, felfüggesztést és a gyári gumikat lecserélték, és többször is említik, hogy a fékek (még mindig) jók. Szóval nekik nem volt szükségük a regenerációs fékezésre, és az akku miatt inkább kiiktatták. Úgy rémlik, hogy volt egy korábbi videó, talán ugyanezzel a Tesla tulajjal, talán másikkal, amiben gyári (vagy gyárihoz közelebbi) állapotú model 3-mal vezetett ugyanez a sofőr, és a gyári gumik + gyári felfüggesztés nem tartották az autót elég jól az íveken, és a fék elég hamar túlmelegedett és ezért óvatosabban kellett mennie a pálya egy részén. Tegnap este ezt a korábbi videót nem találtam meg.

Sokat fejlodott azota, foleg plaid hutese normalisabb.

Lehet, nem ismerem a részleteket. Tegnap, amikor kikerestem ezt a videót, amire emlékeztem 1-2 év távlatából, megnéztem, hogy esetleg plaid autóval is van-e a srácnak videója. Nem találtam, viszont találtam egyet, amiben a stock Tesla model S plaid hivatalos pályarekord futásának a videójáról beszél, és ebben azt mondja, hogy a sofőr időről időre csak hagyta gurulni az autót (a coasting szót használta), és azt mondta, ezt bizonyára azért csinálta, hogy hagyja az akkut hűlni.

Akárhogy is, a Tesla nem versenyautót gyárt, hanem közúti autót. Ha valaki versenycélra vagy versenyzéshez hasonló módon akarja használni, nem csodálom, hogy érdemes fejleszteni. És ha a Tesla nem a versenypálya üzemre lő, akkor teljesen felesleges versenyhez való akku hűtéssel, fékekkel, felfüggesztéssel, stb. gyártani az összes közúton használt családi autót. A vásárlók nagy részének nem szükséges, cserébe bizonyára nehezebb lesz az autó + drágább gyártani.

Valószínűleg a benzines autók között is elenyésző azoknak a száma, amit egy az egyben érdemes a gyári állapotban versenyezni vinni. Az is igaz, hogy hobbi célból valószínű kb. bármelyik autó jó lehet gyári állapotban (és mindegyik fejleszthető, ha kell). Ha én vezetnék egy Teslát, akkor valószínű a gyári felszerelés is bőven elég lenne, nem melegedne túl se a fék se az akku, mert nem tolnám neki úgy, mint ez a srác. Ugyanígy, egy sportosabb benzines autónak (mint mondjuk egy Porsche 911) se közelíteném meg a határait. Mások meg, akik nálam sokkal jobban vezetnek és ismerik a pályát, valószínű bármilyen autót ki tudnak tolni annak a határáig.

* mielőtt valaki belekötne, csak találomra írtam számokat