( Friczy | 2023. 01. 24., k – 13:08 )

Önmagában a kerékcsere ténye nem igazol vagy cáfol semmit. Sok dolog befolyásolja, hogy kell-e kereket cserélni vagy sem. A Formula-E versenyek versenytávja jóval rövidebb, emiatt már eleve kisebb a kopás. A kerékcsere szükségességét pedig jelentősen befolyásolják a szabályok is. A jelenleg Formula-1-es versenyeken a kerekek azért nem bírják a teljes távot, mert ki lett mondva, hogy kereket cserélni kell. Én elég régóta (1986) nézek rendszeresen F-1 versenyeket, és akkoriban elég sok olyan verseny volt, amelyen többnyire kerékcsere nélkül végigmentek (az első turbo korszak idején, ahol volt teljesítmény rendesen). Aztán behozták (visszahozták) a futam közbeni tankolást, az meg természetes volt, hogy a tankolás kerékcserével is jár, eleve nem kellett olyan teljesítményű kerekeket gyártani. Érdekes volt az a néhány időszak, amikor két gumigyártó is volt az F1-ben, eléggé elértek a kerekek teherbírásai, ott is volt, hogy kerékcsere nélkül végig lehetett menni. (na meg volt az a borzalmas év, amikor csak 'veszélyhelyzetben' volt engedélyezett a kerékcsere)

A teljesítmények pedig természetesen változtak, de nem annyit, hogy egyik évben nulla kerékcsere egy futamon, a másikban ugyanazon a pályán meg pl. három.