( csearo | 2023. 01. 24., k – 13:06 )

Alaposabban el kéne olvasni, amire válaszolsz, nem write-only nyilatkozni. "ritkán". Ritkán belefér, hogy sajnos egy vadnyúl miatt 90-ről 0-ra lassulsz, de azért lássuk be, nem ez az üzemszerű eset. Előrelátóan közlekedve a manőverezések túlnyomó többségét meg lehet oldani regeneratív fékezéssel, amit írt is fentebb a kolléga, ott visszanyerődik a kinetikus energia egy része. Nem lesz akkora a veszteség, mintha simán hővé alakulna minden.

A saját kocsimon 4 különböző fékrendszer van, ebből 3-at a fedélzeti rendszerek szabályoznak. (Üzemi fék, motorfék, regeneratív fék. Amit nem szabályoz a kocsi, hanem csak én férek hozzá, az a rögzítőfék.) Ezek közül egy tök áltagos közlekedés során üzemszerűen csak a regeneratív fékezés játszik, simán el lehet vele közlekedni úgy A-ból B-be, hogy a többi fékrendszer nem vesz részt. (Van rá app is, ami szépen megjeleníti, hogy melyikre mennyit volt szükség.) Nyilván, az előugró nyúl pont nem az az eset, amikor üzemanyagtakarékosság meg energiavisszanyerés miatt nem a féktárcsát fogjuk használni. Vagy te eléd pl. km-re vetítve hány kg vadnyúl ugrik ki? :)