( Raynes | 2022. 12. 20., k – 18:33 )

Nem, ezek rémtörténetek, a supportra írtam. Ti hoztátok fel, nem én. Most azon vitatkozunk, ha valakinek napi baja van vele, akkor mennyit segít a support. Ahogy hallom nem sokat, mert ott is csak terelnek. Még akkor is, ha szól az ember állítólag, hogy már telefonálás előtt újratelepítette, akkor is azt mondják, hogy telepítse újra. Ami engem nem érdekel, én tudom magamnak supportálni a dolgaim, hogy hosszú távon is működőképes, akár Win, akár Linux, újratelepítgetések nélkül.

Még az se baj, hogy a support nem ér semmit, csak akkor ne kérjenek el a dobozos verzióért 5-10k helyett 30-80k-t. Ezt én csak mondvacsinált oknak érzem, hogy a supportra hivatkozva drágítják meg, közben meg csak simán lehúzó áron adják. Akkor meg megy rá a csodálkozás, hogy a népek MS partnerektől szerzik be a szürke kulcsokat. Igen, akkor az lesz, ha túlzottan akarják a népet lehúzni, menni fog az olcsósítás, meg kiskapukeresés. Közben meg az MS is adhatná közvetlenül 5-10k forintért, és akkor mindenki tőlük venné, megsokszoroznák az eladásaikat, és éhen halnának ezek a külső, kulcsokkal trükköző cégek, pár ezresért drágábban inkább mindenki megvenné a legmegbízhatóbb forrásból, még a gazdaságilag nem erős térségekben is szorítanának rá ennyit.

Sőt, én már a Win10-11-nél azt is forszíroznám, hogy legyen belőle ingyenes verzió. Hiszen reklámot tesznek már bele, kötelező online fiókkal és kikapcsolhatatlan telemetriával máris az ember az adataival is fizet, meg a kikapcsolhatatlan update-eken keresztüll teszteli nekik a bugos frissítéseket, akkor viszont legyen ingyenes magánfelhasználásra.