Musk elriasztotta a hirdetők nagyrészét. Becslések szerint a bevétel 50...80%-a eshet ki emiatt.
A hirdetők azért lépnek le, mert
. kirúgták azokat az embereket, akikben bíztak, akikkel eddig kapcsolatban voltak
. félnek a fake news, a gyűlölködés és a child pr0n előre törésétől --> nem akarod, hogy a hirdetéseid ilyesmik mellett jelenjenek meg
(ugyan más liga, de a hasonló irányelvekkel induló HunDub is pillanatok alatt ezek martalékává vált)
Szerintem mostanra már látható, hogy egy közösségi média platform nem tud felügyelet nélkül vállalható maradni.
Nem a felügyelet szükségessége kellene legyen a kérdés. Aki ezt megkérdőjelezi, az imho eddig egy gumibelsőben élt.
A helyes kérdés szerintem: hogyan érhető el, hogy ez a felügyelet valóban a közösség érdekeit szolgálja, és minél nehezebb legyen vele visszaélni. Ezt pedig nemzetközi szinten kellene (kell majd előbb-utóbb) szabályozni. Amihez előbb természetesen valamilyen konszenzusra lesz szükség.
(Mindez nyilván nem csak a twitterre igaz.)
Ahogy a metoo és a woke-izmus fekélyére is elkezdték már társadalmak kitermelni az ellenanyagot, idővel ezek a problémák is konszolidálódni fognak.
Illetve a trumpizmusra és a fake news-ra is remélhetőleg lesz majd immunválasza az emberiségnek.