( oattila | 2022. 12. 05., h – 11:44 )

"Random orarend alapjan probalsz meg rendszerszintu kovetkeztetest levonni, azert ezt nem igazan lehet komolyan venni."

Legalább valami kézzel foghatót hoztam, veled szemben. Olyan ez mint a protekció nélküli felvételező a viccben:
- Mekkora volt a szovjetúnió vesztesége a II. világháborúban?
- 10.367.283 fő
- Helyes. Név szerint?

"... tovabbra sem ismerjuk meg belole a korulmenyeket, az osztalyokra valo felkeszulesi idot, a dolgozatjavitasok idejet, stb. Nem derul ki belole, hogy milyen kepesseguek a tanulok, mennyire nehez a figyelmuket az ora anyagara iranyitani, mennyi kerdest tesznek fel az adott anyaggal kapcsolatosan, egyaltalan milyen jellegu tudassal rendelkeznek."

"Most aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja (aki tanítani sem tud az a testnevelés tanár)." Woody Allen

Aki tanár lett annak szerintem elméletileg tudnia kellene a tananyagot, birtokában lenni a pedagógiai képességeknek. Most ugyan ezt az érvelést képzeld el orvosok esetében. A háziorvos a rendelési idő első két órájában felkészül a betegekre és átolvassa az egyetemi jegyzeteit.

"Amit linkeltel altalanos iskola es gimnazium nagy letszamu tanari karral. Fogalmad sincs arrol, hogy egy tanariban hanyan vannak orak alatt, egyaltalan milyen helyisegeket biztositanak nekik, van-e egyaltalan normalis iroasztaluk, vagy egy kenyelmesnek nevezheto szekuk, stb."

A nagy létszámú tanári kar épp felvetésedre passzol, hogy problémás lehet az elmélyült háttérmunka. Minél több a tanár, annál nagyobbnak kellene lennie a zavaró tényezőknek. Az openoffice nem véletlenül merült fel, ugyanis az ilyen helyen dolgozóknak pontosan ugyan azokkal a zavaró tényezőkkel kell megbírkozni, mint pedagógusoknak egy tanári szobában. A zavaráshoz meg az kell, hogy minden tanár csak fele részben foglalkozzon elmélyült munkával, mert különben nincs ideje zavarni a többieket. Ha meg nem zavarja a többieket, akkor más se zavarja őt.