( uid_6201 | 2022. 12. 02., p – 23:27 )

Ha zöldíteni akarunk, akkor minden abba az irányba mutat, hogy

   1. hatásfok növelés. Sajnos ezzel csak hangyányit nyerünk valójában. Elektromos esetén is elfelejtjük az előállítási többlet energiaigényt és hogy nélküle is szenes erőművek kell hogy előállítsák mindazt a villanyt az emberiségnek, amit a környezetbarátabbak nem képesek fedezni. Erre rakódik rá a elektromos autó mint többletfogyasztó, még több szenes erőművet igényelve. A mix és hasonló a legtöbb országot nézve csak marketing terelés.
   2. optimalizálás, töredékére csökkentett felesleges kilométerek. Ezzel sokat lehet zöldíteni.
   3. fránya közegellenállás négyzetes cucc. Alaktényező szintén javítható még néhány százalékkal. Az autópályás sebesség csökkentése viszont négyzetesen hat, 140 km/h helyett 100 km/h és rögtön fele a közegellenállás. Igen, Tatabánya - Budapesten úticél autóval 7 perccel hosszabb lesz ebben az esetben. De tényleg annyit számít 7 perc egy 60 perces út során?
   4. a hasznos tömeg és jármű saját tömeg arányának javítása. Városban főleg ez érezhető meg. Személyszállításnál felesleges 1 .. 1,5 tonna plusztömeg megmozgatása egyetlen utasért. Kínában vannak 1 személy elől + 1 felnőtt hátul (vagy 2 gyerek, netán nagybevásárlás) szállítására képes elektromos városi mini autók, 350 kg jármű saját tömeggel. Rögtön jobb a személy és a jármű tömegaránya.
   5. hasznos tömeg aránya szintén: használd bátran az (elektromos) mikromobilitási eszközöket is, akár tömegközlekedéssel rásegítve. Teljesen jól használhatóak 5..10 km körüli távolságokhoz. Sportosabb embertársaink még távolabbi célpontokra is naponta használják. Egyúttal a napi testmozgás egy része is letudható.

Na ezek azok, amivel sokkal, de sokkal zöldebb lehetne a világunk, ha így tennénk. Helyette reménykedünk kizárólag az 1-es pont mindenható erejében.