( gee | 2022. 12. 02., p – 18:50 )

a gazdaságossága is pocsék lehet, hogy kisebb a hatótávja

A gazdaságossághoz az kell, hogy egy km-t olcsóbban tegyen meg.

Az elektromos személyautók a dízelekhez képest olcsóbban tesznek meg adott távolságot és a karbantartási költségek is alacsonyabbak.

A nagy kérdés az lesz, hogy mennyibe kerül megvenni, és mennyi az élettartama és az az alatt megtett távolságra hogy oszlik el az ár.

Sokat használt személyautók esetén hiába drágábbak, olcsóbbra jön ki egy km, mint egy olcsóbb, belsőégésű motoros autónál. Ha keveset használják, akkor viszont nem gazdaságosabb.

A kamionokat sokat használják, szóval az nem lesz gond, de az árazástól azért függ erősen.

A hatótáv nem érdekes, hiszen a napi maximum használható időt bírja (a megadott adatok alapján, valós felhasználás esetén hogy sikerül-e, az majd kiderül). Nappal letolja azt a távot, amit a forgalom enged, a kötelező pihenőidő közben meg feltöltik. Ez nem befolyásolja a gazdaságosságot.