( junior013 | 2022. 12. 02., p – 12:49 )

A szükséges villanyt nem venném ide, mert az az akkuk töltéséhez is kell - ráadásul ahhoz koncentráltabban és nagyobb pillanatnyi teljesítménnyel, mint a trolizáshoz.

A többivel viszont leginkább az a fő probléma, hogy míg az akkumlátoros kamiont a fuvarozó cég fizeti, aki profitot termel vele, az autópályák felsővezetékesítését viszont az állam, vagy a pályafenntartó, akinek sokkal nehezebb belőle profitot realizálni.

És valóban, miért villamosítsunk kötött pályákat a gumikerekű járműveknek, mikor egész Európa be van hálózva villamosított kötött pályával, amin hatalmas mennyiségeket lehet szállítani? (valóban, a maga rugalmatlanságával együtt)

A legnagyobb probléma tényleg maga a túlfuvarozás - és ezt olyan ismerős erősítette meg, aki sofőrként ebből él - hogy totál feleslegesen szállítgatnak sokezer tonnákat oda-vissza Európában, de sokszor még a világ körül is. (A szlovák árut simán elfuvarozzák romániába becsomagolni, majd készen az osztrák központba, hogy végül onnan szállítsák át a magyar logisztikai központba, ahonnan majd kiviszik a boltokba)