( uid_6201 | 2022. 12. 02., p – 12:11 )

Egyetlen nem kicsi negatívum, hogy az autópályák szélső sávját
   - vihartűrő oszlopok hadával + felsővezeték tartóval + felsővezetékkel
   - autópályával párhuzamosan futó megfelelő energiát szállító nagyfeszültségű távvezetékkel
   - x távolságonként megfelelő teljesítményű trafóállomásokkal
kiépíteni igen drága. Ebből ugyanis gyakorlatilag semmi sincs.
Továbbá az ide szükséges nem kevés villanyt valamiképpen meg is kell termelni, mert az valójában nem csak amolyan "rácsatlakozok a vezetékre és csak úgy van".

Ezért valójában lassan halad ez is. De fenntarthatóság terén ígéretesebb, mint hogy az Európa útjain robogó rengeteg kamionban tíztonnás akkupackot hurcibáljanak és 8..10 évente kukázzanak.

Az alap probléma továbbra is elgondolkoztat: mindent összeszámolva biztosan környezetbarátabb? Lehet hogy inkább a "kamionkilométert" kellene csökkentenie az emberiségnek?
Továbbá például ki van építve egy vasút, felsővezetékkel. Ezt pedig azért nem használjuk még intenzívebben, mert drága és a kocsirendezések és átrakodások miatt nehézkes. Utóbbit nem lehetne valami új szemlélettel kevésbé nehézkessé tenni?