( kroozo | 2022. 11. 28., h – 16:34 )

Igen, én is szoktam ezeket olvasni. Azzal, ha én már belekezdtem az előzésbe, szépen 110-el, mert annyi a kényelmes a kocsinak, a benzinnek vagy akárminek, akkor aki megjött mögém, az szépen megvárja a manőver végét, mert nem akadályozom indokolatlanul. Nem, nem mehetek ki elé, ha nem tudom megadni az elsőbbségét, és igen, ki kell mennem, amint befejeztem a manővert. Addig meg lehet szépen lassítani. Nem, nem kell megvárnom, míg budapestről mindenki odaér mellém. De igen, értem, hogy miért van ez az értelmezés, én se vagyok híve a tötymörgésnek, viszont az, hogy ha süt a nap, akkor a 129 már indokolatlan akadályozás, az egy marhaság. 

(Ráadásul, ha én vagyok előbb, akkor én alakítom a forgalmi viszonyokat, szóval a másik mikor beesik hátulról, akkor lesz kedves másik innen Balatonig igazodni a 110-es tempóhoz, mint az bele vagyon írva kötelezettségként a szabályba ;P )

A veszélyforrásnak tekintés meg megy erős csúsztatás, semmiféle veszélyforrás nincs abban, hogy nem a megengedett legnagyobb sebességgel haladok (és szándékosan nem mondjuk 60at mondtam). Aki hátul jön, nézzen ki szépen a fejéből előre, és betartja a rá vonatkozó szabályokat.