( trey | 2022. 11. 26., szo – 13:55 )

Kérdés mennyire kell tudnia a vezetésnek, hogy az IT jól készíti-e mentéseket, meg egyáltalán megfelelően működik-e. Ezért fizetik az IT-t, hogy minden rendesen működjön.

Normálisabb cégnél ezt a folyamatot tanúsítják: készül egy dokumentáció (ISO 900x alatt mondjuk egy Informatikai kézikönyv), amiben le van írva a folyamat. Azt az auditor az éves audit alatt auditálja, majd ellenjegyzi. Ha kell, hibalistára veszi a hiányosságokat. Az Informatikai kézikönyv felelős vezetői aláírója a cégvezető vagy annak megbízottja. Ha valahol nem így van, ott javaslom a folyamatot áttekinteni. A tanúsítási folyamat nyilván opcionális. Attól még, hogy a cég vezetője nem tud róla vagy nem érdeklődik felőle, a felelőse ő maga. És nyilván, a rávalót sem a beosztottainak kell előteremteni a megfelelő működésre, hanem neki.

Az IT-nek a dolga a vezető által ellenjegyzett kézikönyv szabályainak betartása, a hiányosságok jelzése, erőforrásigények jelzése stb.