( Adamyno | 2022. 11. 16., sze – 11:34 )

1998-tól már benne volt egy sima E46-os 3-as BMW-ben is. A xenonosokban biztosan. Nem volt benne giroszkóp. A hátsó és első lengéscsillapítókon volt 1-1 szenzor, ami érzékelte az autó dőlésszögét. Már ez a rendszer is adaptív fényszórómagasságállításként üzemelt, tehát menet közben is állította a fényszórómagasságot. Ha pl. rámentél egy fekvőrendőrre, akkor nem az égbe világított. Nyilván minden ilyen rendszer csak akkor működik megfelelően, ha előtte az "üzemi" fényszóró magasság szabályosan be van állítva. Amúgy meg nem nagy ördöngösség, mert a legtöbb autón 2 csavart kell tekergetni. Egyik a horizontális, másik a vertikális tengely. Van ahol az fizikailag a fényszóró testet állítja, de van ahol digitálisan megy az állítás, ott is van egy nullpont. Mivel az automata fényszórómagasságállítás nem egy abszolút magasságot szabályoz, tehát nem tudja, hogy valójában pontosan hova kellene és hogy hova is világít a fényszóró, hanem a kezdeti beállításhoz képest "ellenszabályoz" a karosszária mozgásával arányosan. Ezért van amikor ráadod a gyújtást, a fényszórók megkeresik a végállást és ahhoz képest tudja a rendszer, hogy pontosan hogyan van beállítva. Ha egy LED-es fényszóró kisüti a szemed, annak több oka is lehet. Vagy házi tákolmány. Ezt nem is ecsetelném. Hatóság sz*rik rá, akkor kár a gőzért. van egy műszaki vizsga meg vannak a rendőrök az utakon... A másik opció amikor a gyárit egyszer be kellene normálisan állítani és utána faja. A harmadik esetleg, hogy bár jól van beállítva a fényszóró, de ezeken a jó magyar utakon ha döcög, mozog, ugrál a jármű, akkor a fényszóró is össze-vissza megy. Ha nincs adaptív magasságállítás, akkor ez problémásabb.