( pink | 2022. 11. 12., szo – 12:21 )

Ja csak nem ezzel a gázelemzéssel. Eleve nem is mérik releváns tartományban a motort.

A régi benzinesek azért szokták okádni a mocskot, mert már rég elhalálozott bennük a lambda szabályozás. A dízeleknél meg a szándékos hozzányúlás, mókolás, kis csip, nagy csip szokott felelős lenni a durva kibocsátásért. Ezek a motorok nem ,,elkopnak".

Szerintem találni kellene egy értelmes, releváns, életszerű és kiszámítható folyamatot a vizsgáztatásra. Ami támogató, nem szankcionáló. Nem fenszi mérésekre van szükség. Azoknak az ára kigazdálkodhatatlan és felesleges is. Egy rutinos vizsgáztató percek alatt ki tudja szúrni a problémás autókat, ha az a cél. A kifizetett pénzért inkább rendes diagnózist adjanak a problémákról, ne ,,laboratóriumi" mérésekre menjen el az összeg.

A műszaki vizsgáztatás jelenleg üzlet. Ahol a sikeres vizsga okozza a bevételt. Ezzel azért tisztában kell lenni.