( ggallo | 2022. 11. 06., v – 09:36 )

Az eredeti hozzászólásban lévő jelenséget nem gyári megoldások okozzák, mert egyik sem világít el olyan messzire. Még a SUV-ok lámpája sem, mert azoknak is világítási távolságra van állítva a fényszórójuk, nem világítanak annyival messzembbre amennyivel magasabbra vannak beépítve. A baj mindig az utólag, otthon átalakított lámpákkal van.

Legtöbbször az történik, hogy valami szerelés vagy sérülés után a lámpát nem állítják be normálisan, ezért a sofőr nem lát olyan jól vele. Erre jön az a magoldás, hogy kell egy "erősebb égő bele", biztos az a baj. Ami mostanában már nem emelt fényű halogén vagy utólagos Xenon, hanem pl. utólagos LED lámpa. Ilyenkor áll elő az az állapot, hogy a szembe jövőt addig is vakító rosszul beállított fényszóróba egy mág erősebb fényforrás kerül. Ezzel aztán a sofőr nem foglalkozik tovább, mert ugye nem lett jobb neki a lámpa jelentősen az izző cserétől, így megette az íz. Aki meg szembe jön, az a hanyag szerelő áldozata.

A "vizsgán nem megy át"-ról meg annyit, hogy az életbe nem láttam még, hogy vizsgán nézték volna, hová világít a lámpa. Ha meg projektoron a lámpatest, akkor azzal sem foglalkoznk, hogy az eredetileg halogénes volt, de most már XYenon fényforrás van benn. Csak a leglátványomsabb átalakítást, a sima foncsoros lámpába Xenon szettet szúrják ki.