( Ar0n | 2022. 10. 20., cs – 10:44 )

Ezeket a dolgokat probalom ervekkel cafolni amiket leirtal:

"RS485 half-duplex, a MASTER küld kérdést"

Nem kizarolag. Az EIA/TIA-485 szabvany-ban nincs MASTER se SLAVE, ez ahogy irtam egy atviteli szabvany. Amire te gondolhattal az valoszinuleg a MODBUS RS-485-on (RTU/ASCII/Plus).

"A MASTER-SLAVE felállás nem csak MODBUS sajátosság. Az egyedi protokollja is így működik, és minden ami ilyen vonalakon kommunikál."

Valoban nem, azert irtam, hogy valoszinuleg arra gondolsz. Mi az egyedi protokoll itt, mire gondolsz? Once again az RS-485 az egy atviteli szabvany. "RS-485 only specifies the electrical characteristics of the generator and the receiver: the physical layer. It does not specify or recommend any communications protocol" 

Azaz amikor azt mondod RS-485 akkor ezen a szinten nem lehet szo kommunikacios protokollrol. Ennek az a feladata, hogy jelet (a nap vegen biteket) vigyen at A-bol B-be ahogy a szabvanyban le van irva.

"CD / CA nem full duplex lesz, hanem észreveszi hogy más akar beszélni és akkor valamilyen megoldással ezt összehozzák. De egy időben csak egy beszélhet egy irányba egy azon közegen."

Nem is irtam, hogy az lesz. Ugy lesz full-duplex, hogy mondjuk olyan drivert hasznalsz es akkor bar meg mindig megeshet, hogy nem lesz collision-free a kommunikacio de attol meg full-duplex marad. Azert mert adott pillanatban lehet ketiranyu a kommunikacio, hisz ket csatorna van. Kacifantos.

Az 1 érpáras fullduplex ethernet érdekelne.

Tobbek kozott automotive ipar hasznalja a 100BASE-T1-et, erdekes megoldas es jo. De mostmar van multi-drop Ethernet is ami szerintem izgalmasabb :) 10BASE-T1S. Nezd meg pl ezt a PHY-t.