( BehringerZoltan | 2022. 10. 12., sze – 16:53 )

> Evola egy olyan rendszer faszát szopta, amelyik hobbiból ölt embert. Én nem helyeslem az emberek megölését, csak azt mondom...

Hogy te mit mondasz az minden olvasni tudó számára világos: 

"Amerikai adófizetőként én is azt vártam volna el a kormánytól, hogy ha két amerikait megmenthet egész Japán tengerbe süllyesztésével, akkor ne legyen szüksége öt perc gondolkozási időre."

Miután ezt leírtad, pár sorral alább "takonygerincű, szardarab" jelzők kíséretében van képed azt felróni Evolának, h "Érdekes, az nem zavarja, hogy hány embert öletett meg [Hitler]."

Összegezve:
valójában te vagy az, akit nem zavar, h hány embert ölnek meg (ugye akár egész Japánt elsüllyesztését is kívánatosnak tartod), de ezzel a jelemződdel Evolát probólod bemocskolni, h rá projektálod a saját beteg viszonyulásod - aka a saját bűnöddel vádolsz mást. Nos ez a jellegzetes minta aztán ismétlődik, azzal h miután szembesítettelek magaddal, akkor önmagadnak ellentmondva magyarázkodásba kezdve kijelented, h "nem helyesled az emberek megölését". Kérdés, h Japán elsüllyesztését követően nem helyesled, vagy már elötte sem? Mert "csak" azt írtad éppen, h egész Japán elsüllyesztését várnád el, ha azzal két amerikait meg lehetne menteni - tehát valójában itt ismét te követed el azt amit Evolára próbálsz projektálni: "az benne az undorító...kicsúszik a kérdés elől ..meztelen csiga" - itt valójában magadról beszélsz, te vagy az aki indulatában felfedte valódi egész Japánt elsüllyesztő énjét, és amikor szembesítenek nem akarod elvállni a felelősséget, és kínodban Evolára akarod kenni a magatartásod. 

Nincs ebben semmi meglepő! A "takonygerincező, szaradarabozó" valójában _mindig_ saját magáról nyilatkozik, függetlenül attól éppen kit szándékozik mocskolni. 

> Miért ne lennének bonyolultak

Nem az a kérdés, hogy abszolútan bonyolultak-e vagy sem. Hanem hogy lehetne a lelkiismeret vezérlője egy relatívan _annyira_ bonyolult társadalmi norma, amiben az alany, annak bonyolultsága okán el sem tud igazodni - ahogy írtad? Tehát akibe egy halott szervét ültetik be, nem azért lesz traumatizált, mert erre az állítólagosan bonyolult társadalmi normák presszionálnák - hisz éppen arról van szó, h a társadalmi normák korunk létrontásában elfogadóak egy ilyen beavatkozásra. Hanem azért lesz traumatizált mert a magasabb idea a tudományos vizsgálódás körébe nem ill. csak részlegesen vonható módon érzékelteti vele, h amiben részt vett az nem helyes.  
Összegzésként erre a szálra: a lelkiismeret felette maradt annak ami tudományosan vizsgálható, nem társadalmi normákhoz, ösztönökhöz van köze, hanem létezése a bizonyíték a magasabb idea v. ha úgy tetszik Isten létezésére. És ez bárki által megtapasztalható. Amennyiben a társadalmi normák egybecsengnek a magasabb ideával annyiban úgy tűnhet, h a lelkiismeretnek ezekhez van közük, de ez csak látszólagos és nem valódi eredeztetés.