( kovi | 2022. 09. 28., sze – 19:44 )

A segítő szándékot köszönöm.

Managelt switchekben 4 évig kutya baja volt, most kezdett szarakodni. Az érintett switch 1 éve van alatta (felette), ez a hw uptime is kb ennyi ennél az eszköznél. A szarakodás idején a felügyeleti kártya warningokat küld a három RJ45 egyikének leszakadásáról. Ez a figyelmeztetés nem életbiztosítás, mert az épp jónak mondott többi porttal is lehet gond. Bármi.

Ez látszólag (és eddig) csak az “okos” switchel okoz problémát, kb egy hete (valamivel kevesebb). De ha bedugom egy retek TPLink gigás eszközbe mindhárom kábelt, majd azt viszem tovább egy kábelen az okosba, nincs gond, illetve nem talasztaljuk.

Mivel egy kártyáról jön a három RJ45, szerintem idő kérdése, hogy mind elhaljon. Hacsak nem haldoklik mind, vagy egyáltalán ez a baj.

Fontos, hogy a kb új (egy éves) okos switch 24x RJ45 + 4x SFP+ (vegyesen 1000M és 10G üzemmóddal), minden egyéb bedugott eszköz makulátlan működésű. A switch fullon van, nincs már szabad portja sem és bikajól megy róla minden, akár problémás ipari berendezések is.

Igen, csupán attól, hogy egy HANA adatbázisszerverből 800 csillió gigabittel jössz ki, nem lesz annyival jobb, mint ha egy szar gigás kábellel jönnél ki. Itt a bond/3 ennek ellenőrzésére volt használva (mi sem hittük elsőre), illetve a redundancia miatt maradt meg. Egy jól belőtt hármas bonddal 7-10% javulás nyerhető az SAP kliensek felől mérve, miközben más hasít mint a szar.

Ha infó kell, kérdezz bátran és próbálok válaszolni. Köszi.