( asch | 2022. 09. 27., k – 10:40 )

> bocsi, de nem tisztem végigszámolni a dolgot.

Bocs, azt hittem, hogy a motor hatékonyságát azért vetetted fel, mert össze próbáltad hasonlítani a két technológia energiaigényét, vagy szennyezését.

Én sem vettem a fáradságot, hogy végigszámoljak mindent, elég nagy munka volna. De úgy képzelném, hogy lehetne egy ilyen munka, amit lehet csak úgy linkelni amikor erről van szó. De meggyőzőt még nem találtam ilyenből. Ha találsz, linkeld be! Ami a gyanúm, hogy azért nincsen ilyen, mert nem annyira fényes az elektromosok helyzete, mint azt láttatni szeretnék.

Ha ezt az összehasonlítást nem akarod megcsinálni, akkor bőven elegendő a fogyasztást "kútnál" mérni felvett kifizetendő áramban, illetve üzemanyag literben. És a motor hatásfoka pont irreleváns, mert a teljes autóé számít összesen. Ráadásul nem is a mechanikai energia a fő kérdés, hanem a hatótáv, ami még egyebeken is múlik.

Én nem vagyok egyébként egyik oldal elkötelezett híve sem, várom hogy mi lesz a fenntartható megoldás, addig pedig azt használom ami ésszerűbbnek látszik mindent összevetve. A véleményem az, hogy az akksira épülő elektromos közlekedés nem oldja meg a tömegek közlekedését és főleg nem a szállítást. A kamionokat is nehéz volna elektromosítani, de a hajókat lehetetlen lesz. Ja, és a hadsereg sem fog elektromos tankkal bohóckodni, akkor viszont szükség lesz a folyékony üzemanyag infrastruktúrára, különben nem lehetne fenntartani a harci járműveket.

Mégis létezik CO2 semleges, sőt teljesen fenntartható út, ez pedig a napenergiával szintetizált kémiai üzemanyag lesz. Például légköri CO2 és H2O-ból propán, vagy metanol szintetizálása. Ha ezt meg lehetne csinálni gazdaságosan, akkor minden problémánkat megoldaná. Márpedig elméleti probléma nincsen vele.