( ggallo | 2022. 09. 15., cs – 11:17 )

Hát -ahogy a linkelt bejegyzésben is szerepel - a partial/full attól függ, hogy milyen megjelenítőre kerül az elészült anyag.

Input oldalon egyeznie kell a jelet adó és a jelet fogadó készülék ilyen irányú beállításának, mert egyébként nem kívánt sötétedés-anomália lesz a felvett anyagon. Kimeneti oldalon meg tudni kell, hogy mi fogja megjeleníteni a kész videót, és aszrtint kell a kimeneti beállításnál választani a full/partial között.

Jó ffmpeg GUI nincs. A legjobb is sokkal kevesebb lehetőséget ad, mint amit az ffmpeg tud. Szokd meg inkább a parancssoros használatot.

Olyan kimeneti formátum nincs, ami mindenhová jó. Videózásnál nincs olyan, hogy egy adott videó állomány "felülről mindennel kompatibilis", és minden eszköz az általa tudott legjobb minőséget fogja belőle mutatni. A felhasználás helye, módja erősen befolyásolja, milyen formátumban és minőségben kell/érdemes előállítani.
Pl. Youtube-ra szeretnél feltenni 4k 60 fps anyagot, akkor nekik h.264 MP4 kell, 4:2:0 kódolással, 70 Mbps (HDR esetén 90 Mbps) max. bitsebességgel, BT.709 színprofillal, partial (ha bármi más jön, akkor erre konvertálják).
Szóval hiába szeretnél über-tuti minőségű nayagot, ha nem tudod kontrollálni a megtekintésig bezárólag az eszközöket/rendszereket, akkor muszáj figyelembe venni a kontrollod alatt nem lévő dolgok képességeit, lehetőségeit.

Ezen felül lehet tudok segíteni még tanáccsal, ha tudnám, hogy honnan (miből) jön a forrás anyag és milyen a célberendezés/célhely, amin a "közönség" fogyasztja majd. Ezen felül érdekes, hogy van-e valami NLE használat közben, vagy csak simán elő szerenél állítani egy másik formátumot az adott videóból egyéb változtatás nélkül.