( trey | 2022. 08. 22., h – 12:19 )

Ezt csak úgy ideteszem:

https://telex.hu/eletmod/2022/08/22/nemetorszag-utazas-9-euros-jegy-von…

[..]

Az utazás egy pontján aztán elkezdett feltűnni, hogy a regionális vonatok szinte mind vagy dugig vannak, vagy késnek. És a ponton, amikor már a második csatlakozásunkat késtük le valahol Baden-Württembergben, elkezdtünk gondolkodni, hogy ez a Deutsche Bahn talán mégsem a német precizitás fő műve, és lehet, hozzá kell szoknunk a MÁV általános nyári színvonalához.

Aztán a Rajna-völgyi Offenburg városában végleg elkapott minket a MÁV-nosztalgia. Miután több mint egy órát vártunk a késő vonatunkra, közölték velünk, hogy technikai okok miatt nem jön ez a járat, de pár órán belül megoldják. További két óra várakozás után kiderült: egyáltalán nem biztos, hogy még ma járni fog ez a vonat, így pótlóbuszra kell szállni, ami majd egyszer megérkezik.

[..]

Luxemburgból Münchenbe eljutni csak regionális járatokkal, elvileg négy átszállással tíz órába telik. De ha még óriási késések vannak, és 12 óra az utazás, normális körülmények között ennek bele kell férnie egy napba. Nos, a Deutsche Bahnnak nem sikerült ezt teljesítenie. Ezen az egy napon a következők történtek:

  • Az első vonat késve indult el.
  • Ugyanezen a vonaton nem működött a vécé, az átszállásnál pedig rohanni kellett. Mivel a második vonaton sem működött a vécé, le kellett szállni pisilni egy nevenincs megállónál valahol a Moser (amúgy festői szépségű) völgyében, megvárva a következő járatot.
  • A következő átszállásnál rossz peronra írta ki a vonatunkat a kijelző, de végül a bemondások alapján megtaláltuk.
  • Frankfurtban ekkor már szinte minden kijelzett vonat késett, némelyik 540 percet, de a mienk szerencsére csak 35 perc spéttel indult. Csakhogy valahol a frank dombok között egyszer meg kellett állni negyven percre, mert egy részeg a síneken sétált, később pedig még húsz percre, mert a peronon egy eszméletlen ember feküdt.
  • A vonatvezető ezen a ponton (éjjel egykor) enervált hangon bemondta, hogy minden csatlakozást lekéstünk, aki akar, taxival mehet tovább Würzburgból, majd jó éjszakát kívánt. A menetrend sem írt ki mást, ezért már megterveztük, Würzburg melyik parkjában fogunk aludni, a vasútállomásra azonban megérkezésünk után befutott egy, még nálunk is többet késő vonat, amellyel végül az éjszaka közepén tovább tudtunk menni Nürnbergbe.

A hazaút innentől a már megszokott mederben folyt, a München–Salzburg-járatunk késve indult, így lekéstük a csatlakozást. Emiatt Salzburgból Budapestig egy olyan vonaton mentünk, amelyen kétszer annyian utaztak, mint amennyi ülés volt, és a több mint hatórás út nagy részén egy nagy tömött sorban álltunk a széksorok között.