( gelei | 2022. 08. 16., k – 10:48 )

Az még nem teljesen világos, hogy ezzel az infóval a gyakorlatban utána mit lehet kezdeni. Szerintem átlagos e-autó használat mellett két alapvető típusa van az utaknak: az egyik, ahol ránézésre egyértelmű, hogy elég lesz-e a hatótáv (pl. napi 2x25 km ingázás), a másik pedig az abszolút outlier*, ami minden szempontból eltér az előző típustól (pl. két felnőtt, két gyerek, csomagokkal megy nyaralni és dekkol az M7-esen a dugóban, miközben a kinti negyven fokkal küzd a klíma). Előbbi könnyű, utóbbit meg úgyis túl kell biztosítani tervezett megállásokkal, amikor töltesz, stb.

* Credit where it's due, nem tudom, mekkora eltérések vannak a fogyasztásban, de ha a kilencvennel tötymörgő, lehúzott ablakú Teslákat nézem, akkor gondolom sok