( zeller | 2022. 08. 10., sze – 10:02 )

A hívószám SIM ID-ra fordul, ez a hordozás előtt is így volt, mert a kapcsolás ez alapján történik. SIMID alapján látszik, hogy saját vagy sem, ahova a SIM aktuálisan be van regisztrálva, az alapján látszik, hogy belföld vagy sem, és innentől a számlázási része is rendben van.
Jelenleg a számlaszám első 3 jegye alapján eldől, hogy bankon belüli vagy giro-n átküldendő a tranzakció. Ha ez nincs így (azaz a számlaszám nem hordozza azt az információt, hogy melyik bankhoz tartozik,melyik bank egyenlegére van hatással), akkor _valamennyi_ tranzakciót meg kell járatni a giro-n keresztül, ahol le tud fordulni bankhoz kötött azonosítóra.
Ha teszem azt bevezetik a 999-es virtuális giro-kódot a hordozható számlákhoz, akkor még nem leszünk egyenesben, mert bár giro-oldalon egy sima "nat tábla" ugyan segíthet, de onnantól kezdve valamennyi ilyen számlaszámnak tranzakcióban való megjelenése a giro-ban kezelhető csak le, és a banki oldalon, ahol a mögötte lévő összeg van, vagy kell mögé egy technikai számla (banki giro és fiókkóddal kezdődő számlaszám), ami a meglévő nem kevés banki folyamatba illeszkedik, vagy külön folyamatokat kell rájuk definiálni és megvalósítani.

A mobilos hordozásnál nincs olyan, hogy a lebeszélhető percek egyik vagy másik oldalon elegendőek-e a "tranzakcióhoz", és csak akkor épülhet fel a kapcsolás, ha igen - a bankközi tranzakciók esetén meg van ilyen feltétel is.