( zeller | 2022. 08. 09., k – 23:53 )

A mobilhívás is a SIM ID-ra route-olódik, a SIm ID - hívószám összerendelést kell jól masszírozni, és ennyivel ennyi. Onnantól kezdve, hogy nem honos a hívott számhoz tartozó SIM, hálózaton kívüli a hívás, úgyhogy a CDR feldolgozása sem igazán bonyolult.

A fizetési számla esetén egyszerűen szólva a BKR a giro-kód alapján végzi a dolgát, úgy állítja össze a csomagokat, hogy adott giro-kód egyenlege ne menjen negatívba, vagy ha igen, akkor az adott tranzakciókat várakozóra rakja. Ez azért egyszerű, mert a számlaszám önmagában hordozza, hogy melyik bankhoz kell hozzászámolni a tranzakció összegét. Ha ezt a funkciót elveszíti a számlaszám, akkor tranzakciónként minden esetben meg kell futtatni a célszámlára azt a feloldást, hogy melyik bankhoz tartozik (ha feltesszük azt, hogy a hordozott számla csak célszámla lehet, forrásszámla nem).
Láttam már számlavezető rendszert, ahol a 2*3, illetve 3*8 karakteres számlaszámot használták, meg olyat is, ami 5+8 jegyet használt/tárolt, mert ugye az első 3 jegy az a bankon belül azonos - a bank giro-kódja.