Belepofázok oldalról.
OBD-n nagyjából az alábbi módon olvashatsz adatot:
- Régi módszer pl. K/L vonalas, ilyenkor kérned kell amire választ kapsz. Itt érdekes lehet egy másik OBD-s olvasót rádugni, kb megzavarodnának, hogy ki kérdezett, ki kapja a választ stb... nincs erre felkészítve.
- CAN busz lekérdezős módszer. Ilyenkor CAN adattal kérsz adott adatot (van olyan kérés ami a régi K/L vonalasat "helyettesíti"), amit válaszként megkapsz és mindenki más is a buszon. Hallgatod, jön válasz, öröm. A kérdést a megfelelő formában és sebességgel kell beletenned a buszba. Ha rossz a sebesség akkor megölöd a buszt, ami akár motor leállást is eredményezhet. (tapasztalat)
- CAN busz lehallgatós. Csak figyelsz, hallgatsz a buszon. Ilyenkor adott típusonként más címen és más-más formátumban lehetnek adatok, amiket pl a műszerfal kap meg, vagy egyéb adatcserekor alkalmaznak. Ilyenkor nem írsz a buszba, nem tudod elrontani. Viszont ehhet az adott típusnak tudnod kell, hogy mit hol és milyen formában találsz majd meg, majd azokat a címeket figyelni.
Tippre az első kettő lehet ez a doboz.
Az első kettő esetben szabványos helyeken vannak az alap adatok, szabványos formátumban.
Olcsó OBD-s olvasóknál van is olyan, hogy meghülyül tőle az autó, mert össze vissza pofázik neki, ami nem tervezett végeredményeket generál.
Én csak a 3. megoldásban mernék gondolkozni. Írni csakis nagyon szükséges esetben.