( Hiena | 2022. 08. 07., v – 08:14 )

Persze, hogy nem mindegy. Ha fizetésként kapja, akkor azt arra költi amire csak akarja. Akár még egy öltönyt is vehet belőle és elmehet állásinterjúra. Plusz, ez fizetésként, neked, munkáltatóként, még többe kerül. Ha szimplán elautózik egy hónapban két tank lónyálat, akkor azt leírod költségként. Ha fizetésként adod jönnek a járulékterhek. Ha meg csak kocsihasználat van, akkor úgyis ketyeg az időarányos amortizáció a kocsira. Ha egy tízmillás autóról beszélünk, amit mondjuk öt évig tol az arc, akkor havi 166kHUF-ot spórol neked azért, hogy nem is álmodik ilyen autóról. Mert ha akarna ilyen autót, akkor ennyivel kell többet kérnie. Ennyit meg megér, hogy reggelente a kölyköt nagy autóból tegye ki az iskola előtt és a szomszédjai májrákot kapjanak az irígységtől.

A munkaidő szentsége ott megtörik, mikor a zsebbe kerül a céges mobil. Ezt ugye illik kompenzálni. Csak nagyon sok helyen a vezetőség úgy érzi, hogy maga a mobil is elég kompenzáció, ha elég drága és korlátlan a net rajta. Vajon itt hányan olvassák a HUP ot, ilyen konstrukcióban?

Ha jól vannak szervezve a dolgok, nem kell ugráltatnod a majmot lesz más aki ugráltassa. Ott van a közvetlen főnöke, az ügyfelek, a munkatársak, a tciketing rendszer.
Az, hogy túlórázik valaki szimplán papírozás kérdése. Láttam olyan ügyeleti rendszerben dolgozó informatikust, akinek azokon a napokon voltak a szabadnapjai, mikor nem volt ticketje. A dolog kellemetlenebbik része, hogy ezt mindig hó végén tudta meg.