( Oregon | 2022. 08. 04., cs – 15:30 )

Amikor gyerekként megismeri az ember az autót akkor elég kevés dolgot észlel róla. Majd lesz jogsija.  Idővel a működését is megismeri. Ha témában tanul tovább, akkor a mélységét is.

Ezt a példát azért hoztam, hogy megmutassam, normál esetben a nagy képpel kezdjük és közelítünk, és megismerjük a részleteket. Ehhez szoktunk hozzá. 

Na ez van pont fordítva az egyetemen.  Az egyetemen kezdjük a részletekkel és onnan építjük fel a nagy képet. Ez benne az extra és szerintem felesleges nehezítés. Egyszerűen az értelmünk nem ehhez van szoktatva. Emiatt a kezdeteknél olyan dolgot tanulunk meg, amit nincs mihez kötni. Nem is lesz tartós ez a tudás. Az emberi memóriának szüksége van asszociációkra az emlékezéshez, valamint a gyakori előhívásra, hogy ne írodjon felül. Belátható, hogy kevés asszociációs kapcsolatból következik a csekély előhívás, emiatt a gyors felejtés.