( uzsolt | 2022. 07. 05., k – 15:54 )

nem fejlődik, évszázadok óta egy helyben topog

Ez így egyáltalán nem igaz. Egyrészt a digitalizációval is sokat fejlődött (más kérdés, ki mennyire használja ki a lehetőségeket), de a folyamatos kutatások eredményeképpen is jelentős változások vannak a módszerekben. Csak 17 éve vagyok tanár, de a pályám kezdetén és most máshogy tanítunk (nem csak én, az idősebbek is). Esetleg a fejedben élhet az ún. frontális módszer, ami kb. annyit tesz, hogy a tanár kiáll, magyaráz, a diák meg ül és befogad (jó esetben). Ezt már felváltotta a differenciált oktatás különböző módjai (egyéni, páros, csoportos; persze a frontális módszer is kell, új anyag közlésnél ritkán van jobb módszer). Sokak használják azt is, hogy nem a szokott padsorokban ülnek a diákok, hanem 4-5 fős csoportokban körben ülnek. A tankönyvek is nagy változáson mentek keresztül (ha megtalálod, nézd meg egy régi tankönyvedet, újakat itt találsz letölthető formában).

A kompetenciamérés (2005 óta van) idén digitálisan volt, és amennyire tudom, az érettségi is előbb-utóbb digitálisan lesz (ott tart már a dolog, hogy vannak bevont iskolák, ahol ezt tesztelik) - ez is sok változást igényel (majd) az oktatási módszerekben.