( bucko | 2022. 06. 29., sze – 10:38 )

Szerkesztve: 2022. 06. 29., sze – 10:40

Hát igen.

A zavar ott kezdődik, amikor mindig új sim van/volt már régen is. Volt részem szolgátató váltásban, amikor az időablak előtt bemondta a hang, hogy egy óra múlva fennakadások lehetnek... De nem volt. (Vodafone -> Telenor)

Szerintem az új rendszerük gombnyomásra tud mindent IS, csak szarik hozzá egy simet, amire felépítettek egy folyamatot. ;) Olvastam pár kormányrendeletet és láttam műszaki megvalósításokat, de egyikben sem szerepelt sim és ideiglenes szám.

A számhordozás nem más, mint egy érvényességi idővel rendelkező rekord a KRA-ban, amelyet mindkét szolgáltató letölt és érvényesíti a saját adatbázisában. Az időpont az időablak kezdete. Az időablaknak azért van hossza, hátha valami csúszás áll be a műszaki rendszerekben. Ezért megengedett, hogy az időablak alatt akár az átadó, akár az átvevő szolgáltató hálózatából sem tudsz hívást indítani. De egy biztos: az időablak előtt az egyikhez tartoztál, utána a másikhoz. Ehhez a művelethez nem tartozhat ügyfél interakció.

Mondjuk kezdd ott, hogy panaszt teszel, majd a szolgáltatás kiesés miatt kötbérezel. Ha az átadó szolgáltató jóváhagyta a hordozást, akkor az időablak végétől...na ki felel érte? :-D