( _Franko_ | 2022. 06. 25., szo – 12:11 )

Mert egyrészt hajón még mindig 20 százalékkal drágább vinni, másrészt a Nigeria - Marokkó csővezetékre rá lesz kötve Benin, Togo, Ghána, Elefántcsontpart, Libéria, Sierra Leone, Guinea, Bissau-Guinea, Szenegál, Gambia és Mauritánia is. A csővezetéknél sokba kerül maga a csővezeték (~ 10 millió USD / km), illetve az őrzése és a karbantartása (~500 ezer USD / km / év). A hajó esetén az LNG terminál kerül sokba, ahol cseppfolyósítják, majd a célállomáson újra gázzá párologtatják.

Az olaj tengeri szállítása például olcsóbb, mint a csővezetéken való szállítása. A gáz esetén azért nem olcsóbb a tengeri szállítás, mert ott folyadékká alakítani, míg a csövön gáz formában megy, csak sok-sok kompresszor állomás kell, mert nagyok az áramlási veszteségek.