( VincentV | 2022. 06. 19., v – 18:47 )

Nem néztem végig az összeset, de a legszarabb értéket hozó Mazda pl. 37kW-s töltésre képes, mondjuk 30%-ról 80%-ra feltölteni úgy 20-24 perc. Elég szar autó amúgy, nem is fogy(ott) belőle sok, kifejezetten nem ajánlott modell sajnos (kár érte, mert a beltér és a forma szerintem jól sikerült). Az ID.3 130kW -t tud (ő is erősen a lista elején van), ott pl. 12 perc kb. egy 50%-os töltés, és ez nem számít manapság nagy extrának, tesztelőknél már szájhúzás van és lepontozás, ha egy autó nem tud minimum 100-150kW DC töltést. A régebbieknél meg egyszerűen kompenzál az akkuméret, hiszen 30-40kWh-król beszélünk, és 30-70kW DC töltési képességről. Innét meg ugye a pontos akkuméret + egyszerű matek kiadja az időket, de az 50% 15 perc az lassan már a múlt lesz, nem a jelen. Persze azt nem árt figyelembe venni, hogy honnét indul a töltés (%-ban), és meddig akarjuk tölteni, viszont ha 80% a cél, és 30-ről indulunk, akkor a legtöbb esetben végig hasítani fog.