( mauzi | 2022. 06. 19., v – 00:30 )

A lista első negyedében lévő autókat csak akkor vedd meg, ha elfogadod azt, hogy 100+ kilométerre utazáshoz alternatívát kell keresned, pl. elővenni a garázsból egy másik autót, vagy éppen vonatra/buszra kell szállnod. Ezek az autók ugyanakkor csodálatosak a mindennapos városi és agglomerációs használatra, ami a többségnek nagyjából az esetek 95%-át jelenti.

A lista többi autója ugyanakkor bármilyen távolságra használható, ha ~200km-enként megállsz kb. 20 percre pihenni, pisilni és egyúttal autót tölteni.

Ami valódi probléma, arról nem az autók tehetnek, hanem a magyar valóság hiányos infrastruktúrája. Én leginkább Mobilitin töltenék, de lassan ritka az olyan DC töltő, ami működne. A napokban pl. a Dunántúlon mozogtam, ott kapásból döglött (rég óta) az M1 Igmándi pihenőben lévő töltő, döglött a komáromi (volt) Nokia melletti töltő, vagy éppen Sopronban két DC töltőjük van, amiből az egyik kemény 10kW-tal volt hajlandó tölteni (ott hagytam öt perc után), a másik pedig a negyedik próbálkozásra indult el, és nagyjából 32kW-tal töltött.