( fezo | 2022. 06. 18., szo – 20:53 )

Zsákutca az, amit a gyártók most csinálnak. Pl a VW az MEB platformra (csak elektromos autónak tervezett platform) még nem volt képes egy normális városi elektromos kisautót összehozni. Eddig van ID 3, 4, 5. Ezekből egyre rá lehet fogni, hogy normális autó, a másik kettő gazdagoknak szánt játék. Nemsokára jön az SSP platform, ha jól tudom, az első autó ezzel a platformmal egy bivalyerős Seat Cupra lesz, tehát egy városi kisautó mint az UP meg sem fordult a fejükben.

Nem is tudom, ha városi elektromos autót kellene választanom (véleményem szerint ezek a járművek egyelőre másra nem alkalmasak) miből tudnék: Leaf, Zoe, Smart EQ. Láttam még pár kvázi ismeretlen gyártót de ezeket a nagyok hamarosan bekebelezik, vagy egyszerűen csődöt mondanak.

OFF: az Autobild letesztelte, hogy 130-as tempónál mennyit tudnak manapság ezek a csodabogarak. Az eredmény elgondolkodtató:

Mazda MX-30 : 140 km
Peugeot e-Rifter : 164 km
Opel Combo e-Life : 171 km
Mercedes EQB 350 : 200 km
VW ID.3 Pro 150 kW : 216 km
Mercedes EQA 250 : 222 km
Cupra Born 170 kW : 226 km
Volvo XC-40 Recharge : 227 km
Opel Zafira e-Life M : 250 km
Polestar 2 Single Motor Long Range : 254 km
Polestar 2 Dual Motor Long Range : 258 km
Hyundai Ioniq 5 (160 kW) : 261 km
Mercedes EQV 300 : 273 km
Kia e-Soul : 280 km
Hyundai Ioniq 5 (225 kW) : 290 km
BMW i4 M50 : 299 km
Tesla Model Y Long Range : 304 km
Kia EV6 (77,4 kWh) : 305 km
Skoda Enyaq iV80 : 316 km
Audi Q4 e-tron 40 : 326 km
VW ID.4 Pro : 328 km
VW ID.4 GTX : 332 km
Tesla Model 3 Performance : 337 km
Porsche Taycan 4S : 352 km
Audi RS e-tron GT : 367 km
Ford Mach-e GT : 367 km
BMW iX xDrive 50 : 434 km
Mercedes EQS 580 4matic : 444 km