( persicsb | 2022. 05. 26., cs – 10:51 )

Ők a személyszállítási szolgáltatást nyújták, az állam a szolgáltatást fizeti. A pályafenntartásért meg pénzt kér el a CD a RegioJettől, kifizeti a karbantartást, a sínek, vezetékek fenntartását. Nem puszira kapják az államtól. És mégis olcsóbbak tudnak így lenni, mint a CD, mert jobb a munkaszervezésük,nem úgy működnek, mint egy szocialista nagyvállalat, jobb az IT-jük stb.

Magyarországon is volt terv arról, hogy elkülönül a pályavasút, és a személyszállítás (ekkor volt MÁV-Trakció, MÁV-Start stb.), de ezt ugye szépen megszüntették, pedig ez adott volna lehetőséget arra, hogy a személyszállítási piacot rendezetten kinyissuk. A magán-tehervasút pedig virágzik, a fizetések jobbak, mint az államinál, pedig ők sem tartják fenn a pályát, cask fizetnek a MÁV-nak a pályahasználatért.