( Zahy | 2022. 05. 19., cs – 13:34 )

Én Budapesten élek. És tudok benne közlekedni. Naponta 2x teszem meg a Kispest - Újpest/Angyalföld határa útvonalat. Volt rá példa, hogy kocsival tettem ezt. Érdekes módon reggel tudtam abszolválni 40 perc körül ezt a kb 16 km-t, de amikor a csúcsidőben mentem kocsival haza, az inkább volt másfél óra, mint kevesebb. És persze a gyárnál többször kellett parkolódíjat fizetni, mint amennyiszer találtam ingyenes helyet a cég közelében. Amikor tömegközlekedve teszem meg ezt az utat, az a sok átszállás miatt most kb 55 perc, amikor volt (majdnem) teljes hosszban metró, akkor sem volt 45 percnél kevesebb ajtótól ajtóig. (Amiben van némi plusz séta.) Ugyanez bringázva 55 - 65 perc stabilan, éppen aktuális aznapi hangulat függvényében. Viszont főút - főút egy nagyon rövid szakasztól eltekintve. Jártam a rakpart felé, amikor az építkezések miatt lehetett. Sokkal jobb volt. Jobb a levegő - bár egy minimálissal hosszabb arrafelé menni.

Természetesen amikor gázboylert kellett venni, akkor én is kocsiba ültem. És ücsörögtem a dugóban. Amikor a gyerekekkel kellett iskolába menni (Kispest - Józsefváros), azt nagyrészt tömegközlekedve tetük meg, a vége felé erősen átállva bringára (és csak a legelején volt némi autókázás).

Szóval de, lehet közlekedni Budapesten az esetek bőven több mint felében, két harmadában autó nélkül. Aki szerint nem, az nem is akar úgy. Persze hülyék mindig is voltak és lesznek, ma pl. egy kisteherautó sofőrje gondolta úgy, hogy miután bekanyarodott a kereszteződésben, megállt a sárgával felfestett kerékpárút átvezetésen - rálógva a mellette felfestett zebrára - és direkt letekerte az ablakot, hogy közölje a szabályosan áthajtó kerékpárosokkal, hogy le kéne szállni a járműről és át kéne tolni. Nem segített neki a tábla, a felfestés, és ezen információk vele való megosztása. Ő jobban tudta. Így vannak ezzel azok is, akik szerint csak autóval lehet normálisan közlekedni.