( fefy | 2022. 05. 16., h – 11:17 )

Ennyi hülyeséget összehordani egy cikkben... Ha az én munkakörbe felvennénk egy új kollégát és azt a CEO kezdené betanítani, akkor lenne egy olyan kollégánk, aki nem ért ahhoz, amit csinál. A 8 órát hogyan prezentáljuk a főnök felé pedig nagyon egyszerű: Senkit nem érdekel, hogy éppen 8 órát dolgozol adott napon, vagy csak 5-öt. Egy a lényeg, a munka legyen elvégezve. Az hogy 1-2 órára el kell szaladni ügyet intézni, vagy esetleg 5 percre felállsz és berakod közben a mosást, igazából mindegy. Ha megvagy a rád bízott feladattal határidőre, akkor legalább annyit dolgoztál, mint amennyi elvárható a 8 órás munkában.

Nem szorosan, de kapcsolódik a HO-hoz. Egy időben percre pontosan írni kellett, hogy ki, mivel és mennyi időt töltött. Azok, akik le merték írni, hogy igen, napi 30 perc e-mail-ezés volt, 30 perc ebéd, 30 perc egyéb (kávé, cigi, wc, bármi) és kijött, hogy a tényleges munkavégzés a 8 órából csak 5-6 óra volt (e-mail-ezés, kajálás, stb szerintem nem tartozik a tényleges munkavégzésbe), azok voltak a leghatékonyabb kollégák. Akiknél a 8 órából 7 feletti óraszám jött ki, azok pedig kevésbé hatékonyak voltak (vagy csak fele ennyire jött ki a tényleges munka és kamuztak), ami pedig sok dologból összejöhet, pl: tapasztalat hiánya, stb..

Szóval ez a hogyan számolsz el a 8 órás munkaidővel, valami köcsög főnök, köcsög felfogása lehet. A mi kis csapatunk főnöke például olyan, hogy inkább a kollégánk, mint a főnökünk (már ami a viszonyunkat illeti). Ő is el szokta mondani, hogy éppen mit csinál, mi is, így automatikusan képbe kerül mindenki. Pont emiatt nem érdekli az sem, ha egy napig éppen nem csinálsz semmi hasznosat, mert éppen nem jön az ihlet, másnap viszont lehet, hogy fele annyi idő alatt megoldod a problémát, mert rendesen át tudtad gondolni, hogy mit is kellene csinálni.

Személy szerint nekem így a HO csak hatékonyságot hozott. Nem zavar meg senki munka közben (főleg más osztályokról), hogy segítsek már neki ebben, vagy abban, én sem zavarok senkit azzal, ha éppen 1-2 órás meetingem van. Ha bármi olyanban akadok el, akkor az irodában is telefont kell ragadni, hogy egy másik telephelyen levő kollégával beszéljek (esetemben szinte csak ez fordul elő), így nekem eleve mindegy, hogy bent vagyok, vagy HO-ban.