( gondol | 2022. 05. 12., cs – 15:25 )

Olvastam mit írtál ennek kapcsán, csak az a baj, hogy az sem teljesen igaz.. :) A saját kútjain illetve a kisebb kutaknál korlátozott mennyiségű eladások miatt csökkenhet a MOL profitja, de mivel az említett Ural-típusú olaj ára esik, ezért a Brent-áron forgalmazott termékei után jóval magasabb profitot ér el a MOL, a kettő különbözete április közepén-végén még mindig pozitív volt a MOL számára.

Az üzemanyag árak kapcsán meg a május 9-i adatok szerint Ausztriában 1.8/1.9 EUR a benzin/dízel, a jelenlegi 380 körüli HUF árfolyamon horrornak tűnik, de ha nem értékelik le a HUF-t az inkompetens khm „unortodox” „gazdaságpolitika” eredményeként, akkor mint említettem a 2010-es kormányváltás környékén volt 275-ös árfolyamon még ársapka nélkül is elég kedvező lenne. Ugyan ezek a május 9-i benzin/gázolaj árak Csehország 1.8/1.9 EUR, Szlovákia 1.8/1.8 EUR, Lengyelország 1.4/1.6 EUR, szóval a képzeletbeli V4-k közt is még mindig elég jók lennénk az említett „unortodox” leértékelés nélkül... bár igaz, akkor mással kellett volna kompenzálni a főként autóipari német multikat a magyarországi igen hitvány versenyképességű gazdasági- és kiszámíthatatlan politikai/jogi környezet miatt... ;)