"Az Egyesült Államok 10 milliárd dollárral támogatta a Covid-19 elleni oltások fejlesztését, az USA állami szervei ezért is fontosnak tartják az átoltottság növelését. Tavaly novemberi adatok szerint az amerikai lakosság 40%-a nem akarta beoltatni magát, és az oltást nem akarók mindössze 46%-a mondta, hogy esetleg megfontolja a vakcinációt, ha majd több információ áll rendelkezésre. Ezek az adatok is alátámasztják, hogy az oltásfelvételt promotáló kommunikációs szakmai csoportoknak hatalmas munkát kell elvégezniük: ahhoz, hogy az élet visszatérhessen a normális kerékvágásba, az átoltottságnak el kell érnie a 80%-ot.
A sikeres oltáspromóció komplex megközelítést igényel; a fogyasztói magatartás kutatói és a viselkedéses közgazdaságtan szakemberei 12 stratégiát javasolnak, ezekből a különböző egészségügyi szereplők saját lehetőségeik szerint választhatnak."
https://elitmed.hu/ilam/klinikum/atoltottsagot-novelo-strategiak