( szsz | 2022. 02. 06., v – 15:49 )

Sajnos nem tudtam kihámozni az ÁSZF-ből, amiben szerintem ezek a részek vonatkoznak erre az esetre:

2. A szolgáltatás minősége
Az E.ON Áramszolgáltató Kft. az elosztói engedélyessel együttműködve, a jogszabályokban, hatósági előírásokban és szabványokban, és az üzletszabályzatában megállapított színvonalon, a tőle elvárható módon, a rendelkezésre álló és biztosítható műszaki-technikai feltételek mellett nyújtja a szolgáltatást. A szolgáltatott villamos energia feszültség jellemzői: az MSZ EN 50 160 szabvány előírásai szerint: Kisfeszültség névleges értékei és tűrése: 400/230V (±10%) Hálózati frekvencia: 50 Hz (+2% –2%)

5.1. Szerződésszegés az E.ON Energiaszolgáltató Kft. részéről
Az E.ON Energiaszolgáltató Kft. részéről az egyetemes szolgáltatási szerződés megszegésének minősül különösen, ha
a) a villamos energiát nem az egyetemes szolgáltatási szerződésben meghatározott, illetve nem a tőle elvárható módon szolgáltatja, vagy az egyetemes szolgáltatási szerződéséhez kapcsolódóan a szükséges villamosenergia-mennyiséget nem szerzi be, és annak továbbításával kapcsolatban az elosztói engedélyessel nem működik együtt a vonatkozó jogszabályok és szabályzatok előírásai szerint, Következménye: kötbér;

5.4 A kötbér, pótdíj számítása
Az E.ON Energiaszolgáltató Kft szerződésszegése esetén fizetendő kötbér
A kötbér összege az 5.1. a), és e) pontjaiban meghatározott szerződésszegés esetén:
- lakossági fogyasztóknál 10.000.- Ft,
- nem lakossági, rendszerhasználóknál 25.000.- Ft

Fogalmam sincs, hogy az a 10000 Ft milyen gyakorisággal járna és egyáltalán mennyi ideje van a szolgáltatónak kivizsgálni egy ilyen panaszt. Június közepén jelentettem a hibát, amire azt írták vissza november közepén, hogy "a jelzett feszültségpanasz nem igazolódott, 2021. október 25 – 2021. november 3. közötti időszakban felszerelt regiszteres mérés eredményei szabványos feszültségértékeket mutattak". Tehát nem igazolódott, hogy júniusban valóban volt hiba, hiszen 4 és fél hónap után nem tapasztalták. Így nem jár kötbér sem. :-) Ezzel szemben én csak az inverter naplóját és az okos fogyasztásmérőből gyűjtött adatokat tudnám felmutatni, amik ugye nem hitelesek.

Szerencsére nem kellett további lépéseken gondolkodnom, és örülök, hogy azóta valóban nincs hiba.