( szsz | 2022. 02. 06., v – 09:50 )

Engem nem fenyegetett meg az E.ON semmivel, igaz, eltartott nekik 5 hónapig, hogy rendbe tegyék, de azóta nincs ilyen gond.
A telepítéskor elég sok volt már a környéken a napelem, és az esetek 99%-ban ugyanaz a fázis napi szinten többször is átlépte a 253 voltot. Az "okos" tanácsok ellenére nem az inverteren növeltem a határértéket, hanem bejelentettem a hibát. Valószínű, hogy hamar neki is álltak a "javításnak", mivel utána csak pár naponta kapcsolt le az inverter. A hibabejelentés június közepén történt, amire november közepén ezt írták:

Tisztelt ...!
Tájékoztatjuk, hogy a ... felhasználási helyre vonatkozó feszültség problémával kapcsolatos bejelentése kapcsán a kivizsgálás befejeződött.
Az elmúlt időszakban az érintett hálózaton méréseket végeztünk, melynek során megállapítást nyert, hogy a jelzett feszültségpanasz nem igazolódott, 2021. október 25 – 2021. november 3. közötti időszakban felszerelt regiszteres mérés eredményei szabványos feszültségértékeket mutattak.

5 hónapig tartott, de megérte, az értesítés óta valóban nem szállt el fázis sem. :-)

Egy hozzáértő igazán leírhatná, hogy a szolgáltató műszakilag mit tud csinálni ilyen esetben, mit jelent az ezzel kapcsolatban emlegetett karbantartás, hálózatfejlesztés vagy -bővítés, szabályozás stb.!