( hajbazer | 2022. 01. 31., h – 22:03 )

Ugyanis a hívások nem egyenletesen oszlanak el a készülékeken.

Vegyük úgy, hogy nem egyenletes az eloszlás. Ettől még fennáll az, hogy az egy negyedévben összesen bonyolított hívások időtartama 3,8 + 2,7 + 0,3 + 0,1 = 6,9 milliárd perc, aminek a 31,6%-a 2,1 milliárd perc. Ennyi percet beszéltek le 3G-n, amit ha átlagos 20 Ft percdíjjal számolunk, akkor 42 milliárd forintot kapunk. Amit ha elosztunk 3-mal (mert három szolgáltatónk van), akkor 14 milliárd forintot kapunk. Amit ha elosztunk megint 3-mal (mert negyedévről beszélünk), akkor 4,6 milliárd forintot kapunk, ami nem veszteség™, hanem bevétel. Nagyjából. Azért nagyjából, mert a szolgáltatók részesedése sem egyenletes, a 3G-lekapcsolásban élenjáró Telekom például biztosan többet kaszál a 3G-hívásokon is, mivel 45% náluk telefonál.

A VoLTE alapértelmezetten _kikapcsolt_ állapotban volt azokon a  készülékeken, amik a kezem ügyébe kerültek, de bekapcsolható volt _mindegyiken_.

Vagy éppen esélyed sem volt bekapcsolni, a szogláltatói feketelisták miatt. Nem, nem csak a Diginél vannak. Vannak a Telekomnál és a Telenornál is, sőt a Vodafone-nál is preferált készülékek, csak utóbbi multi annyira optimista, hogy a listát is baszik közkinccsé tenni. Persze, azért a tech-lakájmédiát nem felejtette el értesíteni. Az is megérne egy külön mesét, hogy a hálózatsemlegesség (vagy a gyártósemlegesség, ez által a szabad piaci verseny) elvét mennyire sértik ezek a szelektálgatások készülékek között. Mert szerintem kurvára. Persze, a jogalkotás majd 10-15 év múlva majd ezt is utoléri.

az üzemeltetők sem gombért-pitykéért gályáznak, hogy a berendezések energiafogyasztásáról ne is beszéljünk...

Macilaciék ugyanúgy üzemeltetik a 2G, 2.5G, 2.75G, 4G, 5G infrastruktúrát is. Nehogy már a 3G miatt törjön le a kezük.