( hajbazer | 2022. 01. 31., h – 20:31 )

Az alapbeállításban LTE/3G/2G lépésekben megy "lefelé" a készülék hanghívás esetén, azaz a 3G a preferált, ha VoLTE/4G nincs/nem működik. és 2G-re csak akkor megy le, ha 3G sincs.

Köszönjük, Captain Obvious. Persze, ez cseppet sem változtat azon, hogy az okostelefonok egyharmada funkcionalitást veszít a 3G lekapcsolása miatt.

Ha egy telefont valaki 3G-only beállítással használ, azt szándékosan átállítva teszi, úgyhogy aki ebbe a problémába beleütközik, az jó eséllyel tudja, hogy mit állított át.

Vagy nem, mert használtan vette és így volt beállítva, netán a szolgáltató konfigurációs SMS-ében így volt. Elég merész dolgokat beállítgatnak az automata konfigurációk által a szolgáltatók. Például pár éve a Telekom minden hívásértesítősnek levitte 15 másodpercre az "átirányít ha nem veszi fel" beállítást, amiről egyébként még hívásértesítő sem érkezett, mivel a funkció nem támogatott erre az esetre, de azért a Telekom beállította, hogy így jusson egy kis extraprofithoz az időben fel nem vett hívások utáni visszahívásokból. Úgy 50 céges készülékből ütöttem ki ezt a beállítást. Ami ugye hálózaton tárolódik, nem a készüléken.

azért megy annyi hívás 3G-n, mert a telefon 4-3-2 lépésekben vált lefelé, és ha van alatta 3G-s hálózat

Nem azért megy. Amit írsz egy működési elvből adódó következmény, nem az eredeti ok. Az eredeti ok az, hogy bár több 4G-képes készülék van a hálózaton, mint csak 2G- vagy 3G-képes készülék, ezeknek egyharmada szarul-húgyul implementált VoLTE-vel rendelkezik, ami inkompatíbilis a szolgáltató infrastruktúrájával. Persze, én is leírhatom neked akárhányszor, a korporatokrata szemellenződ kitakarja.

Elfogadja a funkcióvesztést, vagy elfogadja a támogatott készülékcserét, vagy támogatás nélkül cserél eszközt.

Köszönik szépen a szolgáltató multik és az NMHH nagylelkűségét. Ez igazán jó™ választási™ lehetőség™.

5%-nyi adatforgalomért nem igazán gazdaságos fenntartani egy komplett infrastruktúrát.

Akkor nem lenne gazdaságos, ha a 3G-t használó eszközök előfizetői ingyen neteznének vagy telefonálnak. Jelenleg azonban a havi egymilliárd feletti bevétellel bőven fedezik a 3G extra fenntartási költségeit (már ha a közös eszközöket tekintve egyáltalán létezik ilyen és nem csak a marketingasztalon).